Voor wie was deze website?


Deze website was voor alle jongeren die te maken hadden met huiselijk geweld. Als je tussen de 12 en 25 was kon je meedoen. De website is nu helaas gesloten. Lees op deze pagina meer over Feel the ViBe.

Forum huiselijk geweld

Op Feel the ViBe was er een Forum Huiselijk Geweld. Hier kon je met andere jongeren praten over van alles en nog wat. Je kon praten over wat je hebt meegemaakt, zoals ruzies thuis, maar je kon ook praten over hulp bij huiselijk geweld of gewoon over hele andere dingen, zoals hobby’s, werk of school.
Wij denken dat jongeren die thuis te maken hebben (gehad) met geweld er veel aan hebben om andere jongeren te leren kennen. Je kunt dan met elkaar praten over wat er gebeurd is en elkaar tips geven. Zo kun je elkaar misschien helpen. Je begrijpt elkaar meestal veel beter als je allebei ongeveer even oud bent!

Chat

1 keer in de 2 weken was er een chat met een begeleider en een hulpverlener, zoals een arts. Je kon dan al je vragen stellen en je mocht dan anoniem blijven. De chat was alleen beschikbaar voor jongeren die een inlognaam hebben.

Ruzie thuis?

Op Feel the ViBe kun je veel informatie vinden over geweld, over huiselijk geweld en over kindermishandeling. Op internet is een heleboel informatie, maar alles staat door elkaar. Daarom willen we ook goede informatie voor jullie maken, bijvoorbeeld over verschillende soorten geweld

Het huiselijk geweld is al gestopt

Soms is het geweld al gestopt maar heb je er nog wel veel last van. Je bent bijvoorbeeld vaak boos of verdrietig of je hebt moeite om mensen te vertrouwen. Misschien heb je nu zelf een vriend of vriendin en merk je dat jullie ook vaak ruzie thuis hebben. Het kan je helpen om eens te praten met anderen die hetzelfde als jou meemaken of hebben meegemaakt. Kijk dan bijvoorbeeld op het forum van Slachtofferhulp of Veilig Thuis

Een website voor alle jongeren die thuis te maken hebben met geweld
Feel The ViBe is een project van het UMC St Radboud, Vrouwenstudies Medische Wetenschappen.
www.umcn.nl/vrouwenstudies
Disclaimer